måndag 31 december 2012

2012

bildmaterial: mig själv eller snott från facebook. 

Ser tillbaka på 2012 och kan rätt och slätt konstatera att det varit ett fantastiskt bra år. 
Låter klyschigt men det bästa nånsin, tror jag. 

Året började med vånda och beslutsångest inför gymnasieval. 
Hade ett fantastiskt avbrott i form av en vecka i Åre med skidåkning och brabra kompisar. 
Blev överöst av nationella prov och funderade på om det var 
värt att satsa på bra betyg i nian eller inte. 
Började inse att tiden på högstadiet skulle få ett slut, ville absolut inte lämna den trygga världen.
Vårsolen kom och jag började planera inför sommaren, längtade och drömde. 
Fick bästa möjliga avslut på högstadietiden med revy, spex, 
Lisebergsresa och avslutningar i alla dess former. 
Kirrade betyg jag var nöjd med och kramade tre års klasskompisar som jag inte sett sedan dess.
Firade midsommar som alltid på Öland,
var på en oförglömlig lägervecka och tog tillvara på sol vind och vatten. 
Hade några bra dagar med bra vänner på Gullbrannafestivalen. 
Hann med tre veckors fantastiskt sommarjobb med bästa Annie. 
Oroade mig inför hösten och ville mest stanna tiden. 
Var på fem dagars semester med familjen på Västkusten, fångade solstrålarna och rastade kameran.
 Träffade finaste vännerna en sista gång innan vi
några dagar senare stack åt olika håll inför skolstarten. 
Började på Brinellgymnasiet och kände efter dag ett "huu, jag klarade det" och 
dagarna rullade på med en bra klass och mängder av nya intryck. 
Började umgås med mer härligt folk och var borta nästan varje helgkväll. 
Fotade i höstrusket och inhandlade världens bästa Levis-shorts.
Lärde känna tjejerna i klassen och fick många nya kompisar.  
For iväg på en veckas underbar semester till Teneriffa med mamma som resesällskap. 
Blev en nyans brunare och kom hem till höstlov. 
Blev en i iPhone-familjen. 
Slapp vara femton längre och blev en i 16-klubben.
Var på julfest hos Signe, sa hejdå till skolan för att gå på jullov,  
hade en bra 24 december och kunde sammanfatta mitt 2012 till himla bra.  

Nu ser jag framemot en bra kväll och framförallt ett nytt år. 
2013 ska bli oförglömligt och minnesvärt. Punkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar