måndag 8 april 2013

framtiden


framtiden. 
världens största ord. 
ordet alla nittiosexor funderar på just nu. 
framtiden är nämligen rubriken på vårt nationella svenskatal. 
vår lärare sa att det skulle helst handla om rymden, om orimliga, absurda
tankar på hur framtidens resemål, teknik, skola och mat kommer vara. 
typ att vi ska käka mat gjord av vår privata robotkock, lixxom veeem går runt 
och funderar på sånt?? inte jag iaf, så jag bestämde mig för att skriva om 
realistiska, verklighetstrogna framtidsdrömmar.
det finns verkligen så mycket olika drömmar, alla drömmar är olika, 
drömmar kan vara stora eller små, långsiktiga eller kortsiktiga. 
det viktigaste tror jag inte är vilka ens drömmar är, utan att man 
faktiskt har drömmar. att man har tro på att drömmar kan, kommer, SKA, slå in!!

en liten bit av vad jag kommer snacka om när jag står inför klassen på onsdag. 
hoppas det blir bra, har klurat ett tag nu


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar