fredag 7 september 2012

Questions&Answers.

 Hej! Tänkte jag skulle svara på frågorna jag fick in! Skoj att ni ville ställa några frågor, blev mycket glad. Det får vi köra på en gång till tror jag bestämt. Kram!

Finns det något maträtt som du skulle påstå att du är kungligt bra på att laga? Ja du, där skulle jag nog svara att när jag står i köket blir allt kungligt bra! Men jag är extra skärpt på att improvisera, så allt där det inte behövs ett recept gör jag ganska bra. Kan dock inte steka köttbullar alls bra tyvärr.

Vilket är ditt bästa stil tips? Vik upp jeansen. Ta en mysig kofta över en långärmad skjorta/tröja och vik upp ärmarna i båda så skjortan/tröjan under sticker fram. Sträck på ryggen och le.

Vad skulle du aldrig kunna ha på dig?
Polotröja. Fy bubblan vad fult! Skulle inte heller gärna stoppa benen i vida byxor eller en orange manchesterkjol.

Vart handlar du helst dina kläder? På Bikbok, Gina, H&M, Monki eller Lindex.

Vad fick dig till att börja blogga? Jag ville ha någon plats att lägga ut mina bilder på. Gillar också att skriva så en kombo av det fick mig nog att starta upp min blogg!

Vad gör du helst en ledig dag? Då sover jag lagom länge på morgonen (9.30-10), går upp och gör en god frukost, lägger mig under täcket i soffan och tittar på tv, sedan åker jag och shoppar, på kvällen är jag med kömpisar eller sitter och myser med familjen och käkar en god middag.


Favorit glass?
Får nog säga Snickers-glassen där, men gillar i princip alla sorter utan Bigpacks blandglass i tre färger.

Favorit årstid?
Jag gillar självklart sommaren mycket, men tycker faktiskt väldigt mycket om alla årstider!

har du något livsmotto? vad är de i sånna fall? Alltså, jag vet inte riktigt. Kanske detta: "Ångra aldrig det du har gjort, bara det du inte har gjort." Våga!

Vilken är din favorit godis? Jag är godisfreak och säger aldrig nej till choklad i alla dess former. Gillar daim, dumle och snickers allra mest.

Hur tror du att ditt liv ser ut om 10 år? Åh, jag vet inte! Då är jag 25 år. Förhoppningsvis har jag något trevligt jobb jag älskar, kanske har jag pluggat lite för att få det, och så har jag köpt mitt absoluta drömhus. Har precis gift mig rik lycklig och inkasserar cash på rullande band.

Hur skulle din ultimata lägenhet/hus se ut? Inga begränsningar haha...
Åh vad roligt! Det skulle vara vitt, vitt och åter vitt. Stort och luftigt, gärna lite gamla detaljer, gärna trä, zink osv. Titta på bilden under så förstår ni hur jag menar:


Drömkamera?
Oj vilken svår fråga. Har ingen speciell drömkamera, då jag tycker den jag har nu funkar väldigt bra! Nikon D5100. Men skulle självklart vara roligt med en ännu mer avancerad, men det får bli ett senare kapitel..

Kan du berätta om hur du tycker det är att va ny på gymnasiet , jag menar det är ju stor skillnad från grundskolan :) ? Ja, det är lite skillnad såklart, men inte så jättestora. Skillnaden är väl mest att det är en ny skola, med nya lärare, ny klass osv. Eftersom jag går samhäll har vi inga nya ämnen i ettan och det är lite trist. Men gymnasiet är kalasbra!

Vad är det absolut bästa du vet? Att vara sådär riktigt nöjd med något man har gjort, att få fjärilar i magen, att ha sommarlov och att skratta tills man viker sig och sedan skratta lite till.

Vilken färg har du på din tandborste? Använder mig av eltandborste och har därför en tråkig vit borste..

Vilken låt lyssnar du helst på?
Lyssnar allra helst på Closer just nu, av någon anledning.

Vad heter du i andranamn?
Linnéa!


Vad är det bästa och värsta du vet?
Bästa - titta uppåt några frågor. Värsta - när man känner att man gjort bort sig så himla mycket och får sådär jätteont i magen, och när man känner hur gärna man vill ångra något.

Vem fick du sms av senast?
Det var minsann av min kära vän Annie.

Vad lyssnar du på för slags musik? Lyssnar på radiomusik mest, men även lite Toto och andra godbitar smyger sig in efter konserten i somras.

Vilket/vilka fotbollslag håller du på?
Håller dessvärre inte på något fotbollslag och har inte längre någon som helst koll på sporter. Men det får väl bli Kalmar FF då, eftersom det trots allt ligger i Småland!

Hur länge har du bloggat och gillar du det?  Jag har bloggat typ två-tre år tror jag, och ja, jag gillar det verkligen!

Har du någon drömresa?:)  Hm... svår fråga där. Jag vet faktiskt inte. Är inte någon äventyrstyp direkt, men skulle självklart vara roligt att se andra delar av världen, utanför socknen liksom. Australien, kanske, klassikern. Hawaii. Kina. Island. Afrika.

2 kommentarer: