fredag 26 oktober 2012

10 saker.

tidsinställt

10 saker som en del kanske har all koll på, eller 10 saker som ni inte hade en aning om, 10 saker som är helt galna eller 10 saker som ni kan skratta åt och håna mig för. Okej, vi kör! 10 saker om mig.


Även om min mamma har gått på olika skolor där hon sysslat med att sy, väva och andra roligheter och att hon dessutom jobbat som textilslöjdslärare, kan jag vara Sveriges sämsta femtonåring med en symaskin. Valde därför träslöjd i högstadiet, något jag är evigt tacksam för.

När jag vaknar ligger jag i sängen tills jag har bestämt exakt vilka kläder jag ska ha på mig. Onödigt att gå upp och stå när man ändå inte vet vad man ska ta på sig ju!


Sedan gymnasiestarten började har jag bara använt smink två dagar. Anledningen är att jag är så fruktansvärt lat och inte orkar ta på det eller ta av det. L.A.T

Jag har så otroligt dålig kondition men älskar alla slags bollsporter. Då förstår ni också att jag helst står uppe vid mål och väntar på en pass.

I min klass kallas jag för Moamys. Tror det är efter att jag första dagen sa "jag heter Moa och gillar mys". Lite roligt då att min första blogg hette mysmoa.

Jag är längre än min mamma.


Jag fyller inte år förrän 29 november något som jag ser med blandade känslor. Tumme ner för att man hamnar efter med körkort osv. Jag vill gärna vara först och bäst med sånt. Tumme upp däremot för att det bara är en månad till jul, alltså behöver man inte vänta så länge om man inte fått vad man önskat sig till födelsedagen. Tumme upp också för att om jag säger att jag är 96:a och någon tycker jag verkar omogen så kan man alltid dras med att man dock fortfarande är 15...

Jag älskar att åka slalom och har gjort det varje vinter sedan jag var sex år.

Jag tog mina första två hål i öronen när jag gick i åttan, jappjapp sisådär åtta år efter normen


Jag är precis som min mor helt galen i färgen vit. Har en vit mobil, vita väggar i mitt rum och vit dator.
 

1 kommentar: